2017. júl 13.

Tanulj nyelvet napi 5 percig - Drops applikáció teszt

írta: Scherzer Marcell
Tanulj nyelvet napi 5 percig - Drops applikáció teszt

Itt a nyár, és úgy döntöttem ideje felfrissíteni egy kicsit a német tudásom. 

Erre tökéletesen kapóra jött a Drops applikációja, amivel naponta 5 percet tudsz nyelvet tanulni. 

 

 

Középfokú nyelvvizsgám van németből, viszont ha még nem ismernéd a sztorit elárulom: Pont 60 százalékos lett. Szokták mondani a barátaim, hogy kicentizem ezeket a dolgokat, nem az első és nem is az utolsó hasonló eredmény volt az életemben :) Na de a lényeg hogy megvan ugye....

Januárban voltam Berlinben, ott azért próbáltam inkább a németet használni az angol helyett - ami jobban megy, podcastokat például napi szinten hallgatok, vagy éppen könyvet olvasok...


Nagyon örültem, amikor megjött a két szakmai könyv amazonról

Na de ne tévedjünk el teljesen a témától. Úgy döntöttem ideje felfrissíteni a német tudásom, és erre jó lehet egy nyelvfejlesztő applikáció. Szokásosan a sikerlistát böngésztem az app tesztekhez, amikor ráakadtam erre a gyöngyszemre, amit nyomban el is kezdtem letölteni...


image4.PNG

image3_1.PNG

Az app lényege, hogy a mai rohanó világban is szakíts 5 percet nyelv tanulásra / gyakorlásra. Nem tudom, hogy mennyire hatékony a napi 5 perc, de abban biztos vagyok hogy egy nagyon hasznos applikációra akadtam. Valójában a legtöbbet a szavak játékos tanulásában segíthet.

Beállítottam a haladó szintet, és neki is vágtam a mókának...

image8.PNG

Megelőlegeztem a bizalmat magamnak, hogy haladó szintet állítsak be, és kiválasztottam a legelső kategóriát, ami alapvető élelmiszereket és ezekhez kapcsolódó szavakat tartalmazott :) 

Egy kicsit érdekesség a dologban, hogy haladó szinten ilyen szavakkal kezdtünk mint a Das Brot (kenyér), vagy a Der Fisch (hal). Jó volt egy kicsi ismétlés és bemelegítés, de nagyobb kihívásra vágytam volna az elejétől már. 

Eleinte csak megmutatja, melyik szót fogod most tanulni, utána pedig a szó részeit kell tudnod sorba rendezni. 

Később jönnek újabb szavak és hamarosan már el kell tudnod dönteni, hogy a korábban tanult Die Gabel (villa) például mit jelent a 4 kép közül.

Nem sokkal ezután már az aktuális napi szavak betűrendjét is meg kell tudnod mondani

Nagyon hasznos olyan szempontból ez a nyelvtanulós applikáció, hogy egyrészt mindig kiejti az aktuális szavakat echte németséggel (gondolom az angol vagy spanyol verzióban hasonlóan így van), és folyton megdicsér ha jól végzed a dolgod. Nekem például az első napom hibátlan lett, és folyamatosan biztatott közben az applikáció. 

image9.PNG

image1_1.PNG

Az esti 5 perc baromi gyorsan elment, majd utána még engedett 2 percig gyakorolni az app. Aztán fölajánlotta, hogy "folytatnád most?". Mondtam persze... Itt jön képbe a fizetős része az alkalmazásnak.

Havi pár száz forintért még többet gyakorolhatsz, illetve ha jól emlékszem 17 ezerért megveheted az összes nyelv korlátlan tanulását / használatát is.

Nem mondom, hogy egyből rákattantam a váráslásra, viszont még biztos hogy játszani fogok ezzel az appal pár napig (hétig?). 

Egyelőre 10 órát kell kihagyni / pihenni, ha folytatni szeretnéd a tanulást, és ez nekem egész vonzó még így is.

 

Próbáld ki mindenképp ha ezek járnak a fejedben:

" Szeretném felfrissíteni a nyelvtudásomat " 
" Hogyan kezdjek el nyelvet tanulni "
" Hogyan tanuljak szavakat németül / angolul " 
" Kevés az időm, mégis kellene nyelvet tanulni "

További képek az appról:

image6.PNG

image2_1.PNG

 

/ Orosz nyelv tanulás - ez azért engem is meglepett /

Ha tetszett, gyere és kövesd a Facebook oldalam: Read IT 

 

 

Szólj hozzá

francia nyelvtanulás német orosz spanyol angol android