5 magyar reklám baki, amin a fél ország röhög
Minden embernek van rosszabb napja, még a marketingesnek is... Ha fáradtabb az ember, akkor szeret félreérthető - fárasztó - poénokkal dobálózni, és ezt meg is osztja másokkal
Ezek a reklámok is ilyenek lettek. Félreérthetőek, pikánsak, és van olyan is ami túlzás... Nézzük az ötös listát:
5. Légy a munkatársunk
Ezt egy diák-munkaközvetítő oldaláról lőttem. Vagyis nem is az oldaláról, reklámként jött szembe Instagramon. Kreatívnak kreatív, és lehet éppen ennek hatására jelentkeztek sokan munkára. Ezt még nem is a negatív kategóriába sorolnám, simán lehet hogy sok jelentkezőt hozott jó áron. Ha így van, remek példa a találékonyságra... :)
4. Számít a másnap is...
Ez a kép egy marketinges csoportban jött velem szembe. Azt ecsetelgettük, hogy mennyire hatásos vagy éppen jó reklám ilyet kirakni. Értem én, hogy a fiatalokat is meg kell célozni, de a fő WC vásárlók nem ők lesznek. Ezek alapján viszont egy olyan szegmensnek reklámoznak a kocsi hátulján, akik nem is vásárolnak túl gyakran... Viccesnek vicces, de sokkal inkább a meghökkentő kategória. Ez a típus szerintem a "Főnöknek tetszik, ezért mehet" kategóriába tartozik. Nem minden jó, amit a főnök annak gondol...
3. Menjetek el mindketten egyszerre
Ezen már gondolkoznom kellett, hogy melyik a 3. és melyik reklám kapja meg a képzeletbeli dobogó középső fokát. Azért lett végül a MALÉV a harmadik, mert itt a hirdetések hatékonyságát is figyelembe vettem. Szerintem a MALÉV itt látható reklámja még hatékonyabb, mint a következő számítógép szervizes... Bár pikáns hirdetés lett, és hamar le is szedték, szerintem ez még ízlésesen szexuális célzás - ami lehet a merészsége miatt egy ekkora cégtől elfogadott. Nézzük meg:
2. Nehezen áll fel?
A következő reklám egyértelműen férfiaknak szól, viszont szerintem kicsit ízléstelen lett - bár ugye 'ízlések és pofonok". Túlzásba estek a kép miatt, ha egy visszafogottabb és inkább kacér arcú hölgy szerepelne a fotón - az sokkal jobban venné ki magát. Bár ezzel a listán 2. helyet értek el, és egész sok helyre eljuthattak - azért ez nem feltétlen pozitív érdem... Ahogy mondják: A negatív reklám is reklám. Szerinted?
(A képről kivágtam a nevezett céget)
1. Hármat nyalhatsz... Most akkor hogy is van ez?
Egy fagyizó reklámjára figyeltem fel nemrég, szintén egy szakmai (marketinges) csoportban. Természetesen a vicc kategóriában rakták fel a kissé betegre sikerült reklámot. Én nem is értem, hogy ennyi emberen keresztül jutott és mégis kikerült ráadásul printben - mert a Facebook azért teljesen más kategória lássuk be. Elküldték a nyomdába, ott nem szóltak hogy ez kissé gáz... Utána visszakerült hozzájuk, senkinek nem tűnt fel hogy baj lenne vele. Ezután megbíztak valakit, aki elhelyezte a plakátot a megfelelő felületen - és neki szintén nem ütötte meg annyira az ingerszintjét ez a félreértés, hogy szóljon? Ha 3 felnőtt nő lenne a háttérben, az azért teljesen más színben tűntetné fel a reklámot. Akkor is túlzás lenne, de negyed ennyire talán. Te vennél tőlük fagyit?