Több mint 216 milliárd reklámra? Nézzük meg hogyan...
A magyar cégek tavaly több mint 216 milliárd forintot költöttek reklámra együttvéve - derül ki a Magyar Reklámszövetség közleményéből...
Nézzük meg, melyik felületeket tartják fontosnak a cégek!
A 216,09 milliárdos reklámköltség itthon több mint 11%-os növekedést jelent a korábbi 194 milliárdoshoz képest. Egyébként a cégek között továbbra is domináns az internet - nem meglepő, a magyar cégek is elég sokat költenek az online reklámozásra (hát még Amerikában!)
A 2. helyezett továbbra is a TV, ami inkább az áraknak semmint a mennyiségnek köszönhető. Egész nagy arányban van jelen a Sajtó (vagyis újságok, médiumok) illetve a Dm is - ami egyébként reneszánszát éli.
Mire használd ezt a statisztikát?
Ha van egy vállalkozásötleted, vagy már vállalkozol, akkor egyrészt láthatod, hogy nem szabad csak az online világra korlátozni a megjelenéseid. Minél több helyen találkoznak veled vagy a márkáddal, annál hitelesebb leszel a célközönséged számára. (Na persze csak releváns helyen érdemes hirdetni, de ez egy másik fejezet)
Itt egy fotó a statisztikáról
kép: YouTube, NRC
statisztika:nrc XPERIENCE & research magazin