2017. aug 08.

Mennyit keres J.K. Rowling, a Harry Potter szerzője?

írta: Scherzer Marcell
Mennyit keres J.K. Rowling, a Harry Potter szerzője?

Biztos Te is láttál már Harry Potter filmet, de lehet könyvet is olvastál... 

Ebben a cikkben annak jártam utána, hogy mennyit is keres J.K. Rowling évente és hogy miből lesz ekkora bevétele...

53bbef4b69beddbb1c5147b5-750-563.jpg

Egyik kedvenc könyvem volt gyerekkoromban a Harry Potter sorozat, az összeset elolvastam nagyon hamar.

Kisiskolás koromban Anya a kezembe adta az első részt, és nagyon hamar megszerettem a Harry Potter történetét. Rowling pedig olyan részletesen írta le az egyes fejezeteket, hogy öröm volt olvasni...

Hamar jöttek sorban a részek, és már alig vártam mindig, hogy kijöjjön az új - és Anya megvegye nekem. Amikor pedig megtörtént, nem okoztam csalódást : Néhány nap alatt ki is végeztem.

Mennyit keres évente J.K. Rowling?

Az ebben a hónapban megjelent Forbes szerint (2017 augusztus) J. K. Rowling idén 95 millió dollárt zsebel be. Ez átszámítva forintra több mint 24 milliárd forint. A kérdés csak az, hogy:

Hogyan keres J.K. Rowling 24 milliárdot idén?

A Harry Potter sorozat első része, a Harry Potter és a Bölcsek köve idén lett júniusban 20 éves. Ahogy telik az idő, a Harry Potter név évről évre többet ér, az idei bevételeket egyébként megdobta a legújabb történet, a Harry Potter és az elátkozott gyermek (ami 19 évvel az utolsó rész után játszódik, Harry és fia Albus, valamint Malfoy leszármazottjának főszerepével).

Nem Rowling a fő írója a Harry Potter és az elátkozott gyermek című könyvnek, viszont részt vállalt belőle. Így is busás összeget keres a jogdíjak kapcsán, hiszen.

Évek óta nem volt negyed ennyi se

Na nem mintha sajnálni kellene J.K. Rowling-ot az utóbbi évek bevételei miatt, de évek óta nem keresett még negyed ennyit se. 2008 óta a legnagyobb bevétele 19 millió dollár volt. Nem is rossz eredmény, főleg hogy a Harry Potter-rel kapcsolatban már nem sok dolga akad. 2008-ban saját eddigi rekordját, 300 milliót hozott a konyhára a Harry Potter és a halál ereklyéi mozis éveiben. 

Köszi, hogy elovlastad! Tetszett? Csatlakozz a Read It közösséghez: Read It FB

 

Kép: Thisisinsider

Szólj hozzá