2017. aug 10.

Így adnék el Neked postai levélben...

írta: Scherzer Marcell
Így adnék el Neked postai levélben...

A postai levelek lassan újra reneszánszukat élik a marketingben, viszont még mindig nincs tele az emberek postaládája annyira mint az e-mail fiókjuk. Sőt, csak 1-1 kósza eladás célú levelet kapunk... 

Nézzünk meg azt a pár lépést, ahogy meggyőznélek hogy tőlem rendeld meg a szomszédok elismerését...

mailbox-2438215_1920.jpg

 

Te ki szoktad nyitni a leveleket amit postán kapsz?

A saját példámból tudok kiindulni főleg. Nálunk például ha csönget a postás (és pont itthon vagyok), akkor általában egyből kinyitom a kapott levelet. Mindig kíváncsi vagyok mit küldhettek, persze van olyan levél amit szinte azonban a kukába dobok egy kis röhögés után. (Na de ez a blog teljesen politikamentes, szóval hagyjuk)

A lényeg: Mindenki kinyitja amit a postán kap

Így érhetsz el az e-mailes 5-8%-os megnyitási arányhoz képest egyből egy kellemes 90-95%-ot. Persze az e-mail "ingyen" van, míg a postai levél 150-180 forint környéke elsőbbségivel (ajánlottan még több).

Ha belegondolsz, akkor az e-mail sincs ingyen egyébként. Bár 1-1 levélre csak ritkán tudod lebontani az árukat, de mondom miket számolj: 

- Először is fel kell iratkoztatnod valahogy őket a listára. Ha mondjuk ezt egy csalival teszed (mondjuk egy infotermék: 5 szőnyegtisztítási praktika a nagyvárosban), akkor ehhez a csalihoz el kell juttatni az embereket. Amiért mondjuk fizetni fogsz, kattintásonként 15-20 forintot. Arról nem is beszélve, hogy ennek csak egy része iratkozik fel végül.

-Pénzbe kerül magát a landing oldalt elkészíteni, ahol az ingyenes csalit kínálod az e-mail címért cserébe. IGEN, még ha Te magad írod is meg. Gondolj bele, vesződsz vele 1-1,5 órát (legalább)... Neked mennyi az órabéred, amikor dolgozol? Na ugye... 
Ha szövegírónak fizettél a landing oldalért, akkor viszont közvetlenül is fizetsz érte.

-Fizetsz azért is, hogy az e-mail szoftver működjön. Ez olcsóbb esetben havi pár 1000 forint, de ha van sok feliratkozód akkor ez a többszöröse. 

-Az automatikus e-maileket valakinek meg kell írnia, ezért az is pénzbe kerül valójában. Vagy a Te, vagy egy kollegád, vagy a szövegíró órabére lesz itt az összeg.

Képtalálat a következőre: „email”

1. Elérem hogy "megnyisd" a levelet

Erre vannak különböző praktikák és trükkök, ha mindenképp szeretném hogy megnyisd a levelet. Például egész szép bélyegzőket lehet kapni már 2-3 ezer forintért, és csináltatnék egy "szigorúan bizalmas" feliratút, amit minden borítékra rányomnék.

Egy másik ötlet az is lehet, hogy a neved elé odarakok egy doktori címet, például Dr. Scherzer Marcell. Ez lehet kicsit olcsó trükknek tűnik, de még kíváncsibb leszel, hogy ki küldhette a levelet. :) 

2. A címsorban szembesítelek egy problémáddal

Vegyük azt a példát, hogy szőnyegtisztító vagyok. Eleve csak olyan helyekre "szórnám ki" a leveleket, ahol tudom, hogy olyanok laknak, akik igényesek a környezetükre. Látszik a házukon, hogy az a büszkeségük. Szépen nyírt fű, karbantartott bokrok stb. 

A szőnyegtisztítós ötlet Dan Kennedy - A tökéletes marketingterv kisvállalkozóknak című könyvéből van. Ők is azzal kezdték, hogy körbejárták a környéket - Kennedy jött rá, hogy ahol nem frissen vágott a fű és lepukkant a kerítés (stb), ott nem fogják tudni eladni a szőnyegtisztítós szolgáltatást sem. 

Elmagyaráznám Neked a címsorban, hogy mennyire fontos, hogy a barátaidnak NE tűnjön fel semmi a szőnyegeden. Illetve ez tipikusan olyan dolog, hogyha minden rendben van, akkor észre se veszik. Ha viszont észreveszik, ott már elég nagy gond van.

3. Cikkszerű felépítés, nem akarlak elijeszteni 

A cikkszerű felépítéssel biztosítom, hogy végigolvasd a levelet. Elsőre még nem akarlak elijeszteni rögtön az ajánlatommal, ár-akciózni pedig nem fogok egy bemutatkozó levélben.

Ez egy prémium szolgáltatás, ami csak az igényeseknek szól.

Persze a végén ott lesz, hogy hívj most, de az első 1-2 oldal egész biztosan nem erről fog szólni. Ismertetem a problémádat, hozok rá egy jó történetet, és bemutatom a megoldást. (Jelen esetben a szőnyegtisztítást) 

A végén elköszönök, és biztosítom hogy hallasz még felőlem. Akár meg is említem, hogy jövő héten a szomszéd utcában leszünk, és ha gondolod, egy állapotfelmérésre ingyen beugrunk. (Na nem ezekkel a szavakkal, ez az üzenet lényege). 

4. Itt nincs vége!

Ha azt hiszed, hogy ezek után a sült galambot fogom várni a számba, nagyon tévedsz. Ez egy kampánynak az első levele, és én úgy a 3.-4. levéltől várom az eladást.

A 2. levélben tájékoztatlak a szőnyegtisztítás 1-2 otthoni praktikájáról (ez nem csökkenti az eladásokat, aki magának akarja megcsinálni úgyis úgy fogja), a 3. levélben pedig ajánlatot teszek. Ez után két lehetőségem van. Az egyik az, hogy várok, ezek után már így is- úgy is lesz eladás. A másik -jobb- lehetőség, hogy felhívlak és beszélgetek veled pár percet.

Ne feledd, nem csak ezt a pár eladást nyertem ezzel ami bejött. Lehet pont nullában vagyok velük, vagy egy kicsit mínuszban is. Egyrészt rengeteg embernek bemutatkoztam ezzel a három levéllel. Ők bármikor kereshetnek, de az is lehet ajánlani fognak egy ismerősüknek. Másrészt: az új ügyfelekhez megyek jövőre is, hiszen szőnyegtisztításra minden évben szükség van... Ez egy befektetés volt nekem kvázi.

Ilyen egyszerű lenne a marketing? Nem, de próbáltam szemléltetni egy egyszerű példán keresztül, lerövidítve a folyamatokat. 

 

Képek: Pixabay, Freepik

Szólj hozzá

marketing érdekes ajánlat