2017. aug 16.

Minden amit a Kindle termékcsaládról tudnod kell... [Amazon cikksorozat első rész]

írta: Scherzer Marcell
Minden amit a Kindle termékcsaládról tudnod kell... [Amazon cikksorozat első rész]

Ismered az Amazon egyik leghíresebb termékcsaládját a Kindle-t? Ha szeretsz olvasni, akkor ezt a cikket érdemes megnézned!

 

Az egész Amazon sztori úgy indult, hogy ők csak könyveket értékesítenek. Azóta az egyik legnagyobb online piac lett a cégből, és közben a tulajdonos Jeff Bezos a növekedésnek köszönhetően a világ leggazdagabb embere lett... 

Nem véletlen, az Amazon nagyon sok irányba terjeszkedik, és jó érzékkel teszi ezt - mint például az Alexa nevű robot asszisztensnél. (Az Alexa egy cső szerű mikrofonnal és hangszórókkal felszerelt vezőrlőpult. Kérdéseket tehetsz fel neki, ő pedig válaszol rájuk. "Alexa, milyen az idő kint? 25 fok van, enyhén felhős...")

Mi az a Kindle?

A Kindle az Amazon egyik leghíresebb termékcsaládja. Amikor az Amazon elkezdett könyvekkel foglalkozni, lehetőséget láttak az e-könyv piacban is, ezért lefejlesztették a saját e-könyv olvasójuk saját rendszerrel - és ez lett a Kindle.

A Kindle évről évre a legmenőbb és legmodernebb e-könyv olvasókat hozza, és piacvezető is lett ezen a területen. Nem véletlen, hogy a legújabb készülékek általában 80-100 ezer forintos áron elérhetőek. Azonban vannak régebbi és ehhez mérten olcsóbb típusok is. Ha ügyes az ember, akkor már 6-20 ezer forint tájékán is hozzá lehet jutni egy ilyen e-book olvasóhoz.

Az e-book olvasók alapvetően legnagyobb előnye, hogy nagyon könnyűek, így nem kell kvázi cipekedni. Gondolj bele, ha 3-4 könyvet kellene magaddal vinned valahova, és e helyett viheted az e-book olvasódat - mekkora könnyebbség lehet ez...

Azóta már nem csak az Amazon készülékein érheted el a Kindle- t, hanem például IOS készülékeken, sőt még Android készülékeken is (tablettől kezdve mobilig mindenen). Számítógépen szintén elérhető, viszont én például gépen nem szeretek olvasni.

A telefon szerintem nem alkalmas e-könyv olvasásra, de ezzel páran rám szoktak cáfolni. A Tablet vagy egy e-könyv olvasó tökéletes lehet.

Mik a Kindle legnagyobb előnyei?

  • Könnyű

Ezt már említettem az előbb, akkor a legjobb amikor 2-3 könyv helyett csak egy kis e-könyv olvasót kell magaddal vinned. A Kindle olvasóit direkt ezért építik évről évre könnyebbre.

  • Olcsóbb

Ha vásárolsz Amazonról könyveket, akkor már 1-2 könyvnél megtérülhet ez a kis befektetés - főleg ha egy olcsóbb e-könyv olvasót választhatsz.

Vegyük azt a példát, hogy júliusban rendeltem az Amazonról két amerikai marketingkönyvet. Ezek szállítással együtt 13 ezer forintba kerültek nekem. Megérte egyébként, mert én ezt egy befektetésnek gondolom, ami hosszú távon meg fog térülni. A könyvek nagyjából 8-9 ezret tettek ki ebből, a maradék a szállítási költség volt (a pozitívum, hogy két nap múlva már a kezemben is voltak.

Hasonlítsuk össze akkor a két árat: 

Klasszikus könyv Kindle e-book
Ár 17,33 $+17,66 $ 11,82 $+ 16,5$
Szállítás összesen: 11$ környéke 0$+0$
Összesen (FT) 13 500 Ft kb 8 300 Ft

 

Akkor még jóval magasabban volt a dollár és a paypal 290 Ft környékén váltotta nekem, ami 46 dollárra 13 500 Ft  végösszeget hozott. Ehhez képest, ha csak Kindle-ön vásároltam volna meg őket, akkor 5200 forintot spórolhattam volna.

Akkor miért vettem meg klasszikus könyvként?

1. A vásárlás élménye

Még sosem vásároltam tényleges amerikai szakkönyvet, ennek itt volt az ideje.

2. Eszmei érték

Ezek a könyvek 10-20-30 év múlva is meglesznek, A Kindle-ben lévő könyveim pedig ki tudja.

3. Eddig mellényúltam?

Lehet azért nem vásároltam mostanság Kindle könyvet, mert az első pár vásárláskor ár érték arányban kicsit mellényúltam. Próbáltam az értékelésekre támaszkodni, de ha jól gondolom meg lehet oldani hogy egy közepest terméknek magas értékelése legyen. (Vásárolt értékelések (?), barátok...)

 

Megéri Kindle könyveket vásárolni?


Ha van egy könyv amit alapból is szeretnél megvenni, akkor IGEN. Azzal viszont vigyázz, hogy könnyű 1-2-3 dolláros "szak"könyveket venni, azok viszont annyit is érnek. Inkább keress az interneten, hogy melyik könyvet érdemes megvenni a témában, és ezek alapján már sokkal jobb vásárt tudsz csinálni.

Ha egy könyvet rendelnél, lehet akár a fele árat is meg tudod spórolni - és ilyenkor már nem mindegy...

 

Szeretsz olvasni? Csatlakozz a Read It közösséghez!

 

Szólj hozzá

amazon kindle applikáció